Wednesday, February 3, 2010

Rahsia Cinta (bahagian terakhir)

5. Terima seadanya

Anda perlu menerima pasangan anda segala-galanya dengan hati yang penuh ikhlas. Bukan hanya sewaktu bercinta, apad awal perkahwinan dan ketika berbulan madu tetapi amalkan ‘temu janji’ sekali seminggu.

6. Jadi pemerhati

Anda cuba memerhati dan memahami tingkah laku pasangan anda. Anda perlu memahami pemikirannya, minatnya, kesukaan dan kebenciannya. Yang paling penting ialah, sentiasa mengambil berat setiap apa yang berlaku. Secara tidak langsung, ia akan dapat mengelakkan pasangan berani menipu dan cuba melakukan sesuatu yang diluar jangka.

7. Buktikan siapa diri anda

Fokus pada setiap perkara yang anda gemari dan tidak daripada pasangan dan cuba berbincang cara menyelesaikan masalah anda berdua.

8. Kekasih lama kembali

Ketika sedang asyik bercinta, tiba-tiba kekasih lama kembali. Bagi sesetengah individu,ia mungkin membuatkan keadaan jadi sukar. Perasaan buntu dan bercelaru mungkin memaksa diri membuat keputusan . Buat keputusan untuk tidak menyintainya lagi. Lupaka kisah silam dengan memulakan kehidupan dan cinta baru. Mana tahu itu adalah cinta sejati anda.

9. Bukan perigi cari timba.

Anda mungkin tidak sedar bahawa cinta sejati boleh membuatkan anda seolah-olah syok sendiri. Sharusnya anda haruslah sama-sama berbincang terhadap apa yang berlaku dalam hubungan anda berdua.

10. Hargailah anda dan pasangan

Hubungan yang sihat meningkatkan perhargaan diri dan pasangan. Untuk memperoleh hubungan yang lebih harmoni, setiap pasangan harus menghargai diri sendiri dengan cuba mengungkapkan kata-kata romantis sering melakukan kejutan terhadap dirinya.

No comments:

Post a Comment