Tuesday, March 23, 2010

Iblis Awar

Saya yakin ramai tak tau tentang Iblis Awar. Pada mulanya, saya juga tercengang-cengang bila dengar tentang iblis jenis ni. Tapi saya tau sikit-sikit, saya pun terkejut bila tau tentang apa dan tugas “khas”nya. Iblis Awar berperanan aktif dalam menggalakkan kegiatan zina. Iblis ni mempunyai strategi-strategi tersendiri supaya manusia mudah terjerumus ke kancah zina. Strategi iblis ni menyamai strategi manusia yang mempunyai perancangan tersendiri untuk menumpaskan musuhnya.

Bagaimana ye iblis ni aktif sesangat untuk menghancurkan umat manusia? Iblis Awar akan sedaya-upaya untuk mempengaruhi serta menggoda lelaki dan perempuan supaya melakukan zina. Iblis ini menggunakan mata sebagai strategi utamanya. Melalui mata, seorang lelaki atau perempuan itu mudah “terbakar” nafsu untuk melakukan zina.

Bila seorang perempuan duduk berhadapan dengan seorang lelaki, iblis ni akan duduk di atas kepala perempuan itu . Iblis ini menjadikan perempuan itu nampak cantik, menarik dan menggoda supaya lelaki terpesona dengan perempuan itu.

Bila perempuan itu berpaling ke belakang, iblis ni akan duduk di punggung perempuan itu pula. Tujuannya supaya punggung perempuan itu kelihatan menarik sehingga timbul keinginan di hati lelaki itu untuk berzina. Iblis Awar akan cuba memujuk lelaki itu untuk menghampiri perempuan. Bermulalah sesi bertanya khabar dan sekiranya memperoleh reaksi positif, maka pertemuan demi pertemuan diaturkan.

Iblis Awar ni licik juga. Iblis ni juga memujuk perempuan itu untuk tidak tertarik dengan lelaki pada awalnya tetapi akhirnya mengalah lalu menurut saja kehendak lelaki. Bila kita fikir betul-betul, semua ni terjadi bila “sesi” memandang perempuan dimulakan lalu timbul niat atau keinginan untuk berzina dengannya. Kita semua tau iaitu zina mata adalah dosa kecil tapi ia boleh mendekatkan kepada perbuatan pula.

Iblis ni memang suka bila perzinaan berleluasa. Bagi iblis ni, satu kejayaan besar bila manusia berzina lalu melahirkan bayi-bayi tak berbapa. Oleh itu,kesimpulannya, mari kita jaga mata kerana ia adalah panah iblis paling “power” untuk menjerumuskan seseorang ke kancah maksiat.

Psst: artikel ni untuk peringatan saya juga.

No comments:

Post a Comment